torsdag 3. desember 2009

Et lys ble slukket

Foto: Dagbladet.no

Idag, den tredje dagen inn i desember og adventstiden, døde Regine Stokke. Hun klarte med bloggen sin å gjøre mange titusener klar over hvor mye de burde sette pris på livet gjennom å blogge om hverdagen med en sjelden og alvorlig type blodkreft. Hun fikk stor mediaoppmerksomhet i april, da hun skrev innlegget "Jeg skal dø".

Jeg har fulgt Regines blogg i over et år, og er nå blitt satt i den merkeligste situasjonen jeg noensinne har vært i. Jeg føler at jeg har mistet en kjær, en jeg har blitt veldig glad i og som har betydd mye for meg, samtidig har jeg aldri møtt denne personen. Regine lærte meg virkelig å sette pris på at jeg faktisk var frisk, at jeg faktisk kunne gjøre det jeg kunne, og hun gjorde det på en måte jeg ikke tror noen annen kunne gjort på samme måte. Ved å lese bloggen hennes har jeg valgt å eksponere meg selv for hennes lidelser, smerte og sorg - helt frivillig. Jeg tror det både er nødvendig og viktig å kjenne til de mørkeste hjørnene av livet på den måten. Det har i hvertfall lært meg å sette pris på det faktum at jeg blir frisk av en forkjølelse etter en uke eller to, at smerten etter å ha falt går over like snart som den kom, at jeg kan gjøre det jeg vil nesten helt uanstrengt, at selvom jeg ikke finner noe å ha på meg, så kan jeg i det minste gå ut og møte vennene mine.

Noen ganger kan verden virke så vanvittig urettferdig.

Hvil i fred, Regine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar